Saturday, December 3, 2011

panic time =(

salam..
hari nie xpergi kerja..mc, duk rumah..org suruh rehat..huhu..
mata dh bengkak..huhu..
hurm, aku sendiri pn xtahu knapa boleh ttba jatuh sakit semalam..
at the wash room lagi tu..ish2..nasib xde ape2 yg berlaku..
tapi, aunty aku dh megelabah habis bila tngok keadaan aku yg tercegat depan pintu bilik,
sebab terketar2 kesejukkan n also crying xhenti2..aku sendiri xtahu knapa jdi begitu dengan tiba2..
sedangkan aku ok saja sebelum tu..

firstly, mula2 niat aku nk mandi pergi bilik air..then xjadi, coz pak cik suruh pegi makan dulu..
soo, aku pergi lh makan dgn kazen yg lain..then selesai makan..ok lagi..bgurau2 dgn mereka..
lepas tu, aku sambung balik niat nk pegi mandi..masok je bilik mandi tiba2 rasa nk muntah..
mula tu dapat thn lagi nk muntah..sebab dh biasa mcm tu baru2 nie..jadi..xkisah sangat lh..
then, simptom nk muntah tu datang balik..kali nie xbleh tahan..aku terus muntahkan segala 
makanan yang aku makan..n lepas tu...tiba2 tangan sy macam xbleh mggenggam..sama seperti 
kejadian yg berlaku masa sy form 1 dulu..bila melihat keadaan tu, aku menangis(mcm budak2 je kn??)..
aku x nak sakit macam dulu lagi..aku cuba tenangkan diri sendiri supaya tidak panik..
aku kuat kn hati nkteruskan mandi..tpi xbleh..badan makin mgeleter kesejukan..
sy batalkn niat mandi..dan gagahkan diri mahu kluar dri bilik mandi n masuk bilik..
sampai saja n masuk bilik makcik..aku terus panggil mak cik..dalam keadaan menangis,mengeleter
n bernafas dgn tidak stabil..first tngok keadaan aku, mak cik dh mengelabah n tanya macam2..
apa sebab aku jdi mcm tu..mak cik btol2 panik dh masa tu..aku dh xbleh jawab apa pn yg mak cik tanya..
aku jawab dgn reaksi geleng kpala je..aku fikir mak cik dh fikir benda lain dh masa tu..takut kna rasuk / kna strok or swktu dgnnya..tpi alhamdulillah aku tak kna bnda macam tu...sebab panik sangat mak cik aku kol plak kakak aku yg kt kpg..aduiii...hbis lh aku kali nie..kna lapor dgn mak..
aku xpikir lain kalau mak n bapak thu aku sakit,
msti kna paksa balik n xbagi aku keja lgi..huhu..dalam keadaan sakit  mcm tu, sempat lgi
aku fikir mcm tu kn..ishh2..
then, lepas tu..mak cik aku cadang nk hantar pegi klinik..aku gelengkn kpala, xnak pegi klinik (org degil)..
n aku ckpaku xsakit..xsakit apa mgeleter macam tu skali..badan sejuk..tangan n kaki kebas..huhu..
mak cik ugut aku akan bagi tahu mak, kalau aku xnak pegi klinik..sebijik mcm budak2 aku mlm tadi..heran...
tapi kan, kakak aku bagi tahu kt mak jugak..huhu..so aku terpaksa akur pegi klinik jugk mlm tu..
dh sampai klinik, badan aku masih lemah lgi..tpi xmenggeletar mcm mula2..tpi ok sikit,..then bila
masok klinik..badan aku start menggeletar n sejuk,then kebas lgi..nafas mcm org semput dh..
apa aku dngar doktor klinik cakap diorg xbleh buat apa2 tngok keadaan aku mcm tu..diorg sarankn mak cik hantar aku pegi hospital..then, mak cik aku nk hantar plak pegi hospital..sampai hospital, aku dh ok sikit xmgeletar lgi..cuma nafas xbtul sikit..huhu..sampai sana nurse tu bagi ntah apa nama bnda tu, mcm alat bantuan pernafasan gtu la..n satu lgi yg mcm penyepit tu,diorg sepit kt jari aku....hee..diaorg suruh sy rehat dulu..n then sy dengar diorg cakap aku terlbih oksigen that y badan jdi kebas n sukar utk bernafas..yg aku paling tkjut, doktor cakap aku ada gastrik..waa..aku xnk ada gastrik,aku ok ok je lh..sihat je nie..

balik umah, hurmm..rasa serba salah plak myyusahkan semua org..dh lah hari nie bday mak cik aku..
ingtkn nk buat kjutan kt dia hari ini..alamatnya, kejutan aku sakit plak aku bgi kt mak cik aku..hurmm..
sorry ya udak, wa, kazen mazen, mak, apak, kakak n abangku sekalian..bukan niat aku nk buat korang risau.
dh nama nk jatuh sakit kan???hurrmm..alhamdulillah aku ok hari nie..n minta maaf sebab berdegil malam tadi..hee..
n for udak, 
Happy Birthday to You,
  • moga pnjg umur n murah rezeki..
  • semoga dilindungi n dirahmati oleh Allah S.W.T =)
okeyh tu ja..sorry smua..dont worry be happy..saya sihat sudah..
n dh makan ubt jugak..nie ubatnya..hee..=)


okeyh, tu je..pnjg umor jumpa lgi..daa..salam..

No comments:

Post a Comment