my Best Frenz

Salam..hee..
Entry nie nk citer psl geng aku skolh dulu2..diorg kwn aku sejak tadika sampai lh sekarang..
Diorang adalah DedekZia@Dedek, Mahiey@Irah, & CheMah@Mah..


dari tadika hingga ke darjah enam kami berempat berada dalam satu kelas yg sama n 
berempat sentiasa bersama..kmi bersekolah di sekolah yang sama iaitu Tabika Kemas Senau (tme tadika).
Dari tadika ktorg knal antara 1 sama lain tpi x begitu rapat la..cuma seorg kawan aku yg digelar
Dedek je paling rapat ms tu dan sampai sekarang..boleh di kira kawan karib lah jugk kami dua nie..
mungkin sebab masa kecik2 or tadika aku salu sakit..tu yg xberapa rapat sgt dgn budak2 lain..
nie gmbr tme kmi dua masa majlis anugerah tadika masa kecik2..hehehe..


Then,
Kitorang masuk sekolah yang sama di peringkat sekolah rendah iaitu SK Kampung Senau Oya..
time lah kitorang jumpa lagi n menjadi rakan seperjuangan, sekelas, sepermainan, boleh cakap seGeng n sekepala..byk memory yg xdapat dilupakan tme di sekolah tu..rindu dengan cikgu sana..
pergi mana mesti sama2..kalau cikgu adakan majlis n kmi bertiga yg terlibat, masa tu kmi dh tahap 2..
so kawan aku sorang bukan ahli pengawas tpi xsampai hati nk tinggalkn dia sorg so, kmi bertiga merayu 
dgn cikgu nk ajak dia sekali..hee..best lh..walaupun satu geng kami tetap bersaing antara satu sama lain
dalam akademik xmahu mengalah..itukan persaingan yang sihat..hee..
ada satu masa tu ktorang darjah 6, kami sepatutnya menghadiri kelas kafa bersama guru besar, jam 2 petang..
tp ktorang x ikut..kami rancang xnk pegi kelas petang tu,bukn ptg tu saja, kalau boleh hari2..(hehehehe)..
org pegi kelas kafa ktorang main belakang blok perpustakaan dan sukan..biasalh budak..kehkeh..
bila diingatkan balik nakal jugak aku dan kawan dulu..paling aku frust lh tme dapat result UPSR..sedih tau, kawan dapt A...aku 1A pun xdapat..sedih btol tme tu..tapi result yg aku semua ok..cuma xdapat A je..ktorang nk tahu result aku brapa, aku dapat 5B..huhu..tpi syukur lh jugk..bukn apa sblom peperiksaan tu
cikgu mendapati aku rabun, so aku risau mslh rabun aku nie menjejaskan akademik n merisaukan family..(mugkin sbb tu kot hilang fokus)..tpi aku plajar harapan nk dapat A jugk dulu..hee..

okeyh, selesai darjah 6 ktorang sambung sekolah yang sama jugak iaitu SMK Agama Igan..sini ktorang tamatkan pengajian sampai Tingkatan 5..di sekolah nie, ktorang xrapat sgt kecuali time form 1 je..tme tingkatan satu aku, Dedek & Mah 1 kelas iaitu kelas 1A4, manakala Irah duduk kelas 1A2..
mula dari sini kami berpecah kelas..tapi masih rapat..
sebab balik kampung guna van yang sama..hehe..kn sama kampung..
then tingkatan 2, kami berpecah lagi aku 2A2, Mah & Irah 2A3 dan Dedek 2A4...then tingkatan 3..sama jugak, aku 3A2, Mah & Irah 3A3 and Dedek 3A4..then tingkatan 4 & 5 aku masih duduk kelas
 berasingan dengan mereka aku duduk kelas aliran sains tulen (4S2-5S2)
 & mereka tiga kelas sains pertanian (4S3-5S3)..namun kami tetap kawan walaupun xserapat macam 
sekolah rendah dulu..

Then, selesai sahaja tingkatan 5 di sekolah SMKAI, aku dapat tawaran sambung form6 di 
SMK Three Rivers Mukah..kat sekolah nie aku xambik aliran sains tapi ambik aliran kemanusian n masok kelas Geografi..iaitu 6RC-6AC..manakala dua sahabat aku melanjutkan pelajaran ke SMK Agama Sibu..
and seorang xdapat sambung sebab ada family problem..tapi kawan aku sorang nie xhabis belajr time
form 6..dia sempat masuk lower 6 je..sebab dapat tawaran SPA ambik jurusan Jururawat Masyarat..

Sekarang ktorang dh buat hal masing tpi masih rapat lagi..aku sekarang bekerja sebagai seorang kerani di salah sebuah company swasta..Dedek sekarang menjadi Guru Kafa di sekolah lama ktorang di kampung..
CheMah,dh habis study JM n sedang menuggu posting..manakala Mahiey tengah mencari kerja..hee..
walaupun jarang jumpa tapi time balik kampung ktorang msti jumpa..tpi salunya dapat berkumpul semua
time hari Raya je..p ok lh kn dapat jumpa..sy rindu diorang nie..nie lh mereka..

~MISS ALL OF U FRENZ~





okeyh..tu jer kali nie..daa..salam..

Comments

Popular posts from this blog

Cuti2 di Sabah part 1

Happy 12th day from 365days in 2015

Apam Mekar (Apam Senyum)