Wednesday, September 28, 2011

In MemoRies

Salam..haloo..hye..hee..
sihat tak???
post kali nie just utk mengimbas memory zaman secondary dulu..rindu nk jumpa.
Pic zaman kanak2 riang..yeke???hahaha..
rindu tme skool dulu-dulu..
sekarang smua sedang membawa haluan masing2..termasok sy sendiri..
merantau ke tempat org..utk mencari ilmu, rezeki n demi mencapai hasrat n impian masing2..
walau apa pn dugaan..hidup perlu diteruskan..bk kata org putih life must going on..btol ke tu..haha..
yg penting sama bunyi yer..hee..
..n yg takde lam gmbr tu jugk jgn sedih..sy pn rindu kt korang jugk..
kenal sekali, akan ingt selamanya..
miss all of u friends
nie hahh gmbr dulu2 tu..imbas kmbali ke zaman lampau..hihihi (^_^)















tu..jer..hee..daa..SALAM =)

Monday, September 26, 2011

Novel Quartet


Salam,..how feel today???hope ok2 jk..hee..smoga dilindungi_Nya..Aminn..
urm..kali nie sy nk kongsi sikit bkaitan tajuk entry kali nie..hee..iaitu NOVEL..
nk kata sy nie peminat novel sangat,x lah jugak..sikit2 tu adalah..hee..
saya nak ceta sikit senaskhah novel yg saya beli hari tu..lama dah rasanya..
tajuk novel tu taklah sehebat novel cinta yg menarik ramai pengemar novel..tajuk novel tu simple
je iaitu QUARTET..

apa yg saya dapat dari novel nie, pengalaman n dugaan hidup yang sering kita tempuhi sememangnya
mpunyai hikmah disebaliknya..kerana Allah lebih mengetahui..novel nie boleh memberi motivasi pada seseorg yang pernah atau bakal ditimpa ujian..termasok saya sendiri..
Ia menyedarkan kita daripada hanyut dengan godaan duniawi..dan mengejar yang tak pasti kita akan dapat melainkan dengan izin_Nya..

hidup ini tidak akan pernah sunyi daripada ujian, dan x mudah untuk kita tempuh dan kuat menghadapinya..dan kadang2 kita akan menyalahkan takdir kehidupan, dan berserah tanpa melakukan apa2 atau terfikir mahu lari dari masalah..
dari situ kita amat memerlukan seseorg yg dapat membimbing kita supaya tidak bertindak jauh dari dek akal fikiran n hanya menemui jalan singkat dgn memusnahkan diri sendiri..itu lah pentingnya seorang kawan yang snggup bersama kita,sama ada di kala susah ataupun senang..

bercerita tentang kawan, saya teringat denga kawan-kawan yang sudi menjadi pendengar n menasihat saya di kala saya senang mahupun susah..lebih-lebih lagi apabila saya merasakan diri saya tidak mampu untuk menempuh liku-liku hidup yang semakin mempengaruhi dan melemahkan iman dalam diri..
Terima Kasih sahabat sekalian kerana sudi mendengar luahan hati sahabat korang nie..
dedicate to all my frenz
~THANK YOU SO MUCH...FRIENDS FOREVER~




Nie lah novel tu & sinopsis sekali yang sya copy paste dri blog penulis itu sendiri.

Ini kisah sekeping hati yang dicalit empat rona indah
sayangnya dia terlupa yang pelangi itu jalurannya tujuh;
dan salju pula jadi cair dipanah mentari
lalu berguguran dihembus bayu luruh.

Ini kisah sekeping hati yang berkali-kali diuji,
takkan bercahaya pelangi sebelum hujan,
takkan bersinar indah bintang-bintang
tanpa gelap malam.
Mak mahukan menantu seperti Sami Yusuf. Kalau bawa surah panjang dalam solat pun tidak mengapa kerana suaranya sedap. Misa pula lebih tertarik dengan bayangan Yusuf, pun punya suara yang merdu apabila bertakbir. Malangnya ‘Yusuf’ menolak cinta ‘Zulaikha’ walaupun jarinya terluka.
Tapi Misa, jari yang terluka boleh diubat dengan minyak gamat, luka di hati nak ubat dengan apa?
Ini perjalanan Misa mencari cinta. Empat lelaki seperti empat musim juga. Akhirnya Misa pasrah. Untuk mencari cinta antara Adam dan Hawa, dia harus mencintai dirinya sendiri. Dia harus mencintai Allah.
***
by SAIDATUL SAFFAA


sungguh indahkan ujian Allah..semakin banyak ujian yang Allah berikan semakin sayang Allah kepada kita..InsyaAllah..sori lah entry kali nie berunsur Islamic sikit, but utk peringatan bersama jugak..
dan ada satu ayat yang menarik yang perlu saya kongsikan dan sebagai pegangan kita ialah

"...barangsiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhan_Nya dan meninggalkan larangan_Nya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (daripada segala perkara yang menyusahkannya). Dan memberinya rezeki daripadajalan yang tidak terlintas dihatinya... (ath-Thalaaq: 2-3)


k.sekian..Salam.. =)

Wednesday, September 21, 2011

SePeTanG bErSamA JipO2

salam..ape kbr?hope sihat2 smua ek..hee..
entry yg nie nk wt simple jerk, just nk upload pic tme jalan2 dgn kazen tme
cuti 16 Sept hari tu..hee..
kazen2 sy nie smua kecik dri sy, p cm sebaya je..coz bdn sy kecik je..hee..
Diorg nie masih stdy lgi..student KML @ Kolej Matrikulasi Labuan..hee..
Diorg nie giler2 sikit..hahaha..ade jgk tmankn akw kt umah tme cuti2..hee..
memang happening lh diorg nie..memeriahkn suasana jgk..hahaha..
Kazen2 sy nie bru je knl coz diorg nk masok KML hari tu..kalau x, mmg xthu lh sy dgn mereka nie bersaudara@berjipo..heee..sedangkn dulu pernah satu sekolah..haha..mmg dunia nie kecik kn??
ktorg nk knl mcm drama jejak kasih pun ade..hahaha..walau ape2 pn sy bersyukur sgt dh thu ktaorg nie ade talian persaudaraan..suke2..hee..

ok yg bawah nie pic tme kami jln2 hari tu..






















tu jer..daa..SALAM.. =)


Monday, September 19, 2011

hAti Ku miLikmu


Salam..halo pgi..hee2..
busan nie..curi tme keja mau update blog..haha..
jgn ikut mcm sy..ekeke..

hurm,rsa mcm rindu dgn someone..huhu..
org tu rindu kt sye x???hurm..ntah lh kn..hati org mana bleh tafsir dng mata kasar..
mcm pelik je tajuk entry yg nie kn???hahaha..
buang tabiat ape..kahkahkah..

saya rindu sgt org tu..p apa bleh buat..sabo je lh..
ada hikmah disebaliknya..kn2????
nak thu saya rndu org tu sampai tbawa-bawa msok mimpi..
haishh..apakah pertanda itu???
org kata mimpi itu khayalan n mainan tidur saja..
p bagi sya mimpi baik saya hari tu hope menjadi kenyataan..
aminn...hee..
korg nk tahu tak,sy mimpi ape??takyah je korg thu ek..biar sy sorg je thu..hihi..

tp ape pulak kaitan mimpi sy dgn title atas tu??haish merapu ke sy pgi nie..haha
bukn ape, mmg ade kaitan pn..korg rse ade kaitan x??hahaha..
Org kata, cinta monyet xbawa kemana coz tu cinta zaman remaja je..bukn boleh ke jinjang pelamin pun..
p bagi sy x..ade jugk cinta monyet nie kekal sampai ke akhirnya..cuma ade breakoff je lh tme zaman remaja tu..kn2???
bak kata org "kalau ade jodoh tak akan ke mana"..(hope too),."tak kan lari gunung yang dikejar"..cehh..hee..
p xbleh jgk terlalu mengharap..nanti putih mata..haha..

kata org jodoh kita tetap ada..tp xsalahkn kita suka@mencintai seseorg jika thu batasannya..
dan kita xbleh jgk mengharap & menyalahkan takdir ttg nasib kita..kita msti berusaha mencari n berharap apa yg kita lakukan direstui oleh Allah S.W.T....kita hanya mampu merancang n Allah yang menentukan..

rasanya sampai sini je lh..hee..mcm xbtol je entry yg nie..hahaha..ape2 pn korg layan je la..haha
Salam syg dri sye.. (",)

Thursday, September 15, 2011

RaYa 2011 =)

Salam..
halo smua, hope sihat2 hendaknya..
lama dh x update blog..hari bru ade rasa kerajinan sikit..hee
sibuk skit lepas rya nie..
skrg pn msih ry kn??
hee..

Entry yg nie nk upload tme ry hari tu..
Alhamdulillah tahun nie dpt raya dgn family..
InsyaAllah tahun depan dapat raya bersama lagi.
tp yg sedihnya, xdapat raya ngan mak saudara sebelah mak,
coz dia jatuh sakit n samapai sekarang masih di wad..
Hope Mak saudara saya tu pulih seperti dulu..aminn..

Selain itu, dalam kesdihan tu ada jugak kegembiraan sikit..
Raya tahun nie tercapai jugk nk beraya dgn kawan2 sampai ke Balingian n Matu..
Alhamdulillah tercapai jugk hajat tu..
N bawah nie sy ade letakkn gmbr tme raya hari..hee..

~Gambar yg nie dgn family~
with family Pak Ngah




~Then, yg bwh nie dgn kawan-kawan~
Jalan-jalan at Balingian.
Also at Balingian
At Pergau Matu@rumah Adol
At Rumah Aziex


At Rumah AdieQ@Tian Matu

also AdieQ home

At Pergau@Gyah home
okeyh, cukup lh tu bgi korg tngok..hee..rasanya tu jer..okey..next entry jumpa lgi..
SALAM.. =)