Monday, January 12, 2015

Apam Mekar (Apam Senyum)

Bahan-bahan :
230g gula kastor
2 biji telur
250g tepung gandum
1 sudu teh ovalet
1 cawan air gas aiskrimsoda
1 sudu teh esen vanilla

Cara-cara membuat:
1. Satukan gula,telur, ovalet, dan esen vanila. Pukul hingga kembang dan putih.
2. Masukkan tepung gandum berselang-seli dengan air aiskrimsoda dan pukul lagi hingga adunan putih dan gebu.
3. masukkan adunan dalampapercup.
4. Kukus lebih kurang dalam 10 atau 15minit.siap.
selamat mencuba.

Happy 12th day from 365days in 2015

Assalamualaikum..hai..hai..hai..dan selamat sejahtera warga blogger sekalian.
 Agak lama saya menyepi diri dari blog since saya tidak bekerja di Labuan..wuuu..
ok, now saya tengah mencari bahan-bahan mok diupdate utk dikongsi dgn takorg semua (cakap melayu sarawak pulak) hihi..
Haa, sebelum tu tak terlambatkan nak cakap selamat tahun baru 2015..hari ni dah 12 Jan2015 hehe. So apa azam anda-anda semua tahun ini?. kawin? kerjaya? study? 
Semoga apa saja azam korang dapat ditunaikan pada tahun ni.aamin..
Kalau saya pulak..emm..macam xde je..sama mcm yg tahun lepas agaknyer..