Wednesday, October 19, 2011

memories babysitter

Salam..tgh wt pe??
skrg sy tme lunch hour..hahaha..smentara xda keja n sy xkluar, 
sy nk update blog kjap..keh2..busan bh..xtau mau buat apa..

okeyh, 
hari nie nk citer memories jdi nursemaid kt nursery dulu..
bukn ape,teringat plak ngan budak comel n kiut miut kt nursery tuu..hee..
banyak pengalaman sy dapat tme jdi nursemaid tme tu..
tp keje tu mmg penat lh..huhu..ape tak nya,layan budak2 mcm2 kerenah..
tekanan pun ade..huhu..
p budak2 nie best..hee..mcm2 ragam diorg nie,lucu..boleh buat ketir ketawa 
kalau teringt..
budak nursery nie,ade yg nakal,comel,manja,congek pn ade..

ade satu hari tu, sy dan kawan skerja,biasalh kn buat kerja harian mcm biasa..
dlm tengah2 bz settle diorg nie,siap2 dh mandi n tme tu nk mkn tgh hari ke xsilap..
diorang buat keja masing(budak)..main2 lh,then muncul seekor ayam kt depan umah,..
so,smua berebut2 pegi pintu nk tngok seekor ayam nie..pintu tepi nursery tu kecik..mana cukup kt
diorg sepuluh org nk tngok luar..ish2..
dalam berebut n bising2 tngok ayam tu..ade plak budak2 gaduh..
then tba2 ade sorang budak
perempuan nangis..ms tu sy kt dapur..biasa lh jdi tukang masak..hahahaha..
(tukang masak bidang terjun)hee..

k,sambung balik citer..
so,sy dari dapur trus tngok budak mane yg nangis n tnya kt kawan sorg nape budak tu nangis kuat
sgt..mcm ada bnda x kene je..sy trus pegi kt budak yg nangis tu..n tnya kt budak nape..
then,nk thu nape budak tu nangis..rupa2nya..budak tu kna gigit,ngan sorg budak laki nie..adoii..
parah btol lh tme tu..sy dh giler nabes thp gaban dh..mmg trok la lengan budak tu kna gigit..
lengan budak tu berdarah + lebam lgi...dalam nebes tu sy bw budak tu g dapur,cari ais coz nk hentikan 
pendarahan n kurangkn kesan lebam..budak tu mmg nangis lh,thn sakit..xthu nk buat apa..thu je lh kn budak,
dh la kna gigit lgi..then,sy tpon mk dia trus..suspen giler dh nie..masa tu,sy doa2 lh mak dier xmengamuk..
takut bh..kite yg jg budak,karang xpasal2 msok pnjara or kna kompaun..huhu..

so, pengajaran dalam kisah,jgnlh terlepas pandang kalau jg budak yer,..walaupun nampak xbhya..
tapi mcm2 boleh berlaku...n satu lgi, kalau ade ape2 blaku kt budak2 tu,terus je call mak bapak diorg..coz itu lbih baik..hee..then, jadi nursemaid nie byk risiko nyer..huhu..kalau xmampu,baik xpyh..
naya anak org eyh..p bagi sy, mmg susah p kita belajar..coz satu hari nanti sy pn akan jdi seorg ibu..cehh..hee..pengalam itu amat berharga..hee
miss sangat ngan budak2 nursery tu..diorg comel2..msti dh besar dh sekarang..
dan bawah nie pic diorg tme kt nusery tu dulu..n pic terbaru diorg yg sy dapat kt fb parent diorg..hee

~BUDAK-BUDAK COMEL~
nie nama dier Julian Rheo, budak comel n suka makan..hee

yg nie, Andi Farish..jugak budak comel..tme nie blom thu bjalan lgi..

nie, Nur Khairina Zafirah budak comel & cute lh..

dari kiri Khairul,Ina n Syah..nie suke2 pose..hee..peace2..

Khairul, Ina & Syah


n pic bawah nie,gmbr tbaru diorg..

adik beradik, Khairul n Khairina




yg nie gelaran dia Syah, xingt pulak fullname ape..heee..
budak nie kdg manja tp nakal oww..hee




cute kn diorg..suke2..rindu nyer ngan diorg nie..
itu sahaja...sekian terima kasih..hee..
okeyh..babai..salam.. (^_^)

No comments:

Post a Comment