Labuan will in my memories :') - Part 1

Assalamualaikum..dan selamat sejahtera semua rakan blogger..
cehh..pembuka ayat..bukan main lagi..ekeke :p

Entry yang nie agak sayu sikit..huhu..
sebab xlama lagi saya akan tinggalkan bumi labuan..
and mungkin datang lagi untuk cuti2 or keja sini balik..
mungkin la..byk mungkin..hoho..

Actually, 30hb nie saya akan meninggalkan bumi labuan dan balik
ke Sarawak Bumi Kenyalang dan tanah air tercinta..giteww :D
mungkin keja dekat Sarawak lagi..tukar angin, tukar tempat dan yang
sewaktu dengannya..

Agak sayang jugak nk tinggalkan bumi Labuan, 
sebabnya,
almost 2tahun lebih stay dan keja kat sini..anyway saya tak tinggal
bersendirian ataupun menyewa rumah tapi stay dgn family saudara sebelah mak and bersepupu
sepapat 2 kali..faham ke sepupu 2kali tu mcm mana?..hehe..tak tahu? better ask orang yang lebih tua kalau nak tahu..hehe...sebab saya pun baru tahu dan faham konsep sepupu 2kali, or berkali-kali nih..haha

banyak jugak la memory duduk sini..macam2..dapat belajar keta kt sini, bercampur dgn lain2 bangsa n budaya...cehh..bukan kt sini je..kt mana2 pun ade tau..hee..
agak-agak belum semua saya jelajah satu labuan nie..berjalan2 tu ada la..tpi xsemua tempat dapat singgah, just lalu aje..and tak lupa jugak bahasa diorang guna..walaupun melayu...tapi dialek berbeza-beza..
kalau saya pulak..tau sikit-sikit je bahasa diorang nie..sebab kat rumah kazen pakai bahasa melayu biasa je..hee..kadang-kadang ada jugak perkataan yang saya tak paham..

okay, will be continue part 2 pulak ye..kalau terus bersambung kang berjela-jela jadinya..macam esei sejarah pulak nanti..haha..
dan sedikit gambar sekitar Labuan yang sempat saya snap2 last year..
bha..besok2 saya attach itu gambar..sibuk nih..haha..
daa..assalamualaikum. :)


Comments

  1. lol . kurau ekk kak ;D haha . sayang jugak ko kt kmiorg haaha

    ReplyDelete
  2. msti la...ko lh kazen paling rapat dgn aku tau...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cuti2 di Sabah part 1

Happy 12th day from 365days in 2015

Apam Mekar (Apam Senyum)